LinkedIn Twitter YouTube

Organisatieadvies bij het assurantie-intermediair en volmachtkantoren

Kenmerkend voor het assurantie-intermediair en de volmachtkantoren is de administratieve focus. Om de klant binnenboord te houden is een klantgerichte focus onontbeerlijk. De klant moet merken en voelen dat hij een assurantieadviseur heeft. En een gevolmachtigd agent moet de extra toegevoegde waarde van de volmacht voor het voetlicht brengen. JV Impuls helpt volmachtkantoren om de volmachtorganisatie efficiĆ«nt in te richten conform de regelgeving. Maar ook het maken van onafhankelijke keuzes met betrekking tot volmachtverzekeraars, poolvorming en aanbod van diensten en producten.

Verder helpt JV Impuls kantoren om de administratieve focus om de buigen naar een klantgerichte focus. Voorbeelden van adviestrajecten zijn:

- Volledige opzet en inrichting van een nieuw volmachtbedrijf
- Herstructurering van bestaand volmachtbedrijf
- Opzet en implementatie van pools
- Branding en positionering
- Segmentatie van klanten met servicelevels
- Commerciƫle portefeuilleanalyse en het uitvoeren van de actieplannen
- Implementatie portefeuillemanagement
- Implementatie managementinformatie

Weblog
29 juli 2017

Pooltekening was heel gewoon in volmachtland. Volmachten ambieerden pools vanwege het administratieve gemak en volmachtgevers probeerden een aandeel te bemachtigen om het premievolume te voeden....

Twitter